اسارت زنان و کودکان مجروحِ عاشورائی در نیجریه؛

ده ها زن و کودک جنایت عاشورا در نیجریه در چنگال ارتش اسیر هستند

ده ها زن و کودک جنایت عاشورا در نیجریه در چنگال ارتش اسیر هستند

متعاقب یورش وحشیانه روز گذشته ارتش نیجریه به عزاداران عاشورای حسینی در این کشور، ده ها زن و کودک مجروح در این جنایت هولناک در اسارت ارتش به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه ها، منابع آگاه از اسارت ده ها کودک و زن مجروح در چنگال ارتش نیجریه خبر می دهند که روز گذشته در مراسم عزاداری عاشورای حسینی مورد حمله وحشیانه ارتش این کشور قرار گرفته و بازداشت شده اند.

این منبع آگاه در این زمینه اعلام کرد: با وجود تلاش بسیار برای تحویل پیکرهای شهدای عاشورای نیجریه، ارتش این کشور از تحویل ابدان مطهر خودداری کرده و در ادامه اقدامات جنایت کارانه خود، تعداد زیادی از مجروحین و اسرای روز گذشته را نیز به اماکن نامعلومی انتقال داده است.

بر همین اساس و با توجه به برخورد خشن ارتش با اسرا و مجروحین،  احتمال افزایش آمار شهدا به بیش از تعداد ۲۰ نفر وجود دارد.

نیروهای ارتش نیجریه دیروز به سوی شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام حسین ع در «کادونا» تیراندازی کردند که بر اثر آن ۲۰ نفر شهید شدند.

دو روز پیش نیز در روز تاسوعای حسینی، تعداد زیادی از شیعیان نیجریه در مسیر خود برای شرکت در عزاداری عاشورا در نقاط مختلف شهر کادونا دستگیر شدند. در میان دستگیر شدگان، تعدادی زن و کودک نیز به چشم می خوردند.

لازم به ذکر است، در آذر ماه سال گذشته، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله، شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی است که تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته؛ اما نتیجه ای نداشته است.

ارتش نیجریه تا کنون از ارائه توضیحات شفاف درباره سرنوشت شیخ ابراهیم زکزاکی خودداری کرده است. این در حالی است که مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر نیز با سکوت مرگبار خود موجب ادامه جنایت های ارتش نیجریه شده اند.

جنایت های ارتش نیجریه علیه عزادران حسینی در حالی با وحشی گری تمام در حال انجام است که ارتش نه تنها تا کنون در تحقق وعده «محمدو بوهاری» رئیس جمهور این کشور درباره آزادی ۲۷۶ دختر نوجوان که توسط عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ ربوده شده بودند؛ اقدامی به انجام نرسانده است؛ بلکه به گزارش سه هفته گذشته رسانه غربیِ «آسوشیتدپرس»، ۱۶ افسر ارتش این کشور نیز متهم به فروش سلاح و مهمات به گروه تروریستی «بوکوحرام» هستند.

آسوشیتدپرس به نقل از «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه این رسوایی ارتش را عامل کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور در ۷ سال اخیر دانسته به نحوی که بیش از ۲۰ هزار نفر در طول این مدت توسط این گروه مخوف تروریستی جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 3794708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha